Banner ko'rligi
Marketingda banner ko'rligi atamasi foydalanuvchilarning internetdagi reklamalarga e'tibor bermasligini anglatadi. Bu ongli ravishda emas, balki ongsiz darajada sodir bo'ladi. Bunday "ko'rlik" ning natijasi shundaki, joylashtirilgan reklama natija bermaydi, chunki foydalanuvchilar buni sezmaydilar va shunga mos ravishda reklamalarga o'tmaydilar. Bizning sharhimiz sizga banner ko'rligining ta'siri qanday ishlashini va reklamani yanada samarali qilish uchun uni engishning qanday usullarini aniq ko'rsatib beradi.
Reklama ko'rligining ta'siri - bu nima?
Banner ko'rligini qanday yo'llar bilan teshishingiz mumkinligini tushunish va potentsial mijozlar reklamalarni payqashlariga ishonch hosil qilish uchun ushbu effekt nimani anglatishini tushunishga arziydi.
Ushbu ta'sir internetda reklama ko'pligi tufayli yuzaga keldi. Foydalanuvchilar uchun bu shunchalik Ravshan bo'ldiki, inson miyasi ongsiz darajada unga e'tibor bermaslikni o'rgandi.
Mutaxassislarning fikriga ko'ra, har kuni o'rtacha foydalanuvchi internetda to'rt yuzdan ortiq reklama bannerlarini uchratadi. Bunday hujum ostida miya odamni keraksiz ma'lumotlardan himoya qilish va asosiy ma'lumotlarga e'tibor qaratish uchun himoya mexanizmlarini ishlab chiqadi.
Biroq, barcha banner reklamalari ongsiz ravishda e'tibordan chetda qolmasligini tushunish muhimdir. Aslida, hamma narsa ularning smartfon, planshet, kompyuter ekranidagi joylashuvi bilan bog'liq.
Reklama bloklari ma'lum bir joylashtirish naqshiga ega ekanligiga ishonch hosil qilish uchun bir nechta mashhur veb-saytlarni tahlil qilish kifoya: ko'pincha ular vertikal ravishda sahifaning yuqori qismida va o'ng tomonda joylashgan.
Mutaxassislar, shuningdek, foydalanuvchilar bilmagan holda resurs uchun g'ayrioddiy dizaynda yaratilgan sahifadagi joylarni e'tiborsiz qoldirishlarini aniqladilar. Hatto tadqiqot ham o'tkazildi-foydalanuvchilar saytdagi ma'lumotlarni topishlari kerak edi, ammo kerakli blok asosiy uslubdan farqli formatda – yorqinroq blokda ishlab chiqilgan. Natijada, ko'pchilik foydalanuvchilar kerakli ma'lumotlarni topa olmadilar, chunki kerakli blok ongsiz ravishda reklama banneri sifatida qabul qilindi.
Ko'rish traektoriyasi
Bannerlarning standart joylashuvi banner ko'rligining yagona hodisasi emas. Bundan tashqari, ko'pchilik odamlar uchun odatiy bo'lgan qarash traektoriyasini hisobga olish kerak. Oddiy so'zlar bilan aytganda, biz har qanday sayt sahifasida va har qanday qurilmada ko'zimizni qanday harakatlantiramiz.
Inson qarashining asosiy xulq-atvor xususiyati F naqshidir. Ushbu atama o'z nomini lotin alifbosidagi harfga o'xshashligi sababli oldi odam sahifani qanday o'rganadi Internet.
- Sayt sarlavhasi to'liq o'qiladi;
- Saytning chap tomoni to'liq o'qiladi;
- Ekranning o'rtasi to'liq o'qiladi.
Foydalanuvchilarning e'tiborini jalb qilishning ushbu printsipi eng keng tarqalgan. Ammo shuni yodda tutish kerakki, u har doim ham ishlamaydi va qarash traektoriyasi boshqa keng tarqalgan naqshlarga mos kelishi mumkin.

Z-naqsh-lotin alifbosidagi harfni yozishga o'xshab, foydalanuvchi matn kam bo'lgan sahifalardagi ma'lumotlarni ko'rib chiqadi (onlayn-do'konlar va bozorlarning mahsulot katalogi uchun amal qiladi);
Bir qator foydalanuvchilar ma'lumotni o'qiyotganda sahifadagi matndagi tanlangan qismlarni qidirishadi-bu effekt "dog'lar"deb nomlanadi. Bu shuni anglatadiki, foydalanuvchi asosiy matndan boshqa bloklarda yaratilgan ma'lum bloklarni qidiradi – havolalar, raqamlar, manzillar va boshqalar.
Smartfon ekranidagi ma'lumotlarni o'qish o'ziga xos xususiyatlarga ega, chunki veb-saytlarning mobil versiyalarida sahifalar dizayni kompyuterdan farq qiladi. Bunday holda, foydalanuvchi o'z qurilmasidagi sahifaning o'rtasiga qaraydi va sahifaning yuqori va pastki qismidagi bloklarga kamroq e'tibor beriladi.
Mavzu kam bo'lmagan banner ko'rligi nafaqat sayt sahifasining ayrim qismlarida reklama bilan bloklarning joylashuvi. Bilinçaltı darajada, odam bunday bloklarni lateral ko'rish bilan sezadi, asosiy tarkib orasida yorqin dog'larni ta'kidlaydi – bannerlar odatda yorqinroq dizaynga ega va ko'pincha animatsiyaga ega. Ongsiz ravishda biz nafaqat bunday bloklarni, balki veb-sahifada joylashgan barcha narsalarni ham e'tiborsiz qoldiramiz.
Banner ko'rligini qanday chetlab o'tish mumkin
Agar siz banner ko'rligining ta'sirini hisobga olmasdan banner reklamalarini joylashtirsangiz, unda reklama kampaniyasi samaradorligini sezilarli darajada yo'qotadi. To'lovlar taassurotlar uchun hisobdan chiqariladi, ammo bannerlar bosilmaydi, potentsial mijozlar saytga kirmaydi va maqsadli harakatlar amalga oshirilmaydi.
Qanday qilib inson idrokining bu xususiyatini buzish va internetda reklama qilishni samarali qilish kerak? Asosiy usullarni ko'rib chiqing.
Eng samarali usul-F-naqsh asosida bannerlarni joylashtirishda buxgalteriya hisobi. Biroq, bu holda ham inson idrokining xususiyatlarini hisobga olish kerak.
Shunday qilib, ko'pincha F harfining shartli imlosiga kiritilgan sahifaning yuqori qismida reklama joylashtirish taklif etiladi, ammo ko'pchilik foydalanuvchilar allaqachon ko'pgina saytlarda banner reklamalari joylashishiga odatlanib qolishgan, shuning uchun samaradorlik pasayadi.
Agar reklama asosiy tarkib blokining markazida joylashgan bo'lsa, maksimal samaradorlikka erishish mumkin.
Samarali variant-bannerni sahifaning chap tomonida vertikal ravishda joylashtirish. Biroq, ekranning ushbu qismi, ko'z bilan skanerlangan bo'lsa-da, ko'pincha ushbu qismda foydalanuvchilar veb-sahifadagi sayt menyusi yoki tarkib bloklarining tavsifini qidiradilar.
Sahifani to'ldirishni ham hisobga olish muhimdir. Agar biz mahsulot kartalari bo'lgan saytlar haqida gapiradigan bo'lsak, unda siz z-naqshini hisobga olgan holda reklama joylashtirishda maksimal samaradorlikka erishishingiz mumkin.

Reklamalarni maskalash ham yaxshi natijalarga olib keladi. Agar banner asosiy matn orasidagi havola bilan matn bloki shaklida tuzilgan bo'lsa, u ongsiz ravishda asosiy tarkib kontekstida muhim ma'lumot sifatida qabul qilinadi, uni mantiqiy bloklarga ajratadi yoki ma'lum natijalarni beradi.
Banner ko'rligini buzishda turli xil joylashtirish va dizayn variantlarini sinab ko'rish muhim ahamiyatga ega. Tajribali sotuvchilarning amaliyoti shuni ko'rsatadiki, hatto yorqin va nostandart bezatilgan banner ham e'tiborni jalb qilishi mumkin. Shuning uchun eng yaxshi variantni topish uchun turli xil variantlarni sinab ko'rish kerak.
Bunda joylashtirish uchun saytlarni tanlash muhim ahamiyatga ega-kontekstli reklamalarni joylashtirish foydalanuvchi manfaatlarini hisobga olgan holda, ba'zi saytlar samarali bo'lishi mumkin, boshqalari esa yo'q. Qaysi birini afzal ko'rishni faqat chuqur tahlil asosida, joylashishni tekshirish asosida aniqlash mumkin.
Xulosalar
Foydalanuvchilar tomonidan reklamalarni e'tiborsiz qoldirish ongsiz ravishda sodir bo'ladi, chunki inson miyasi xotiradan ma'lumotlarni hisobga oladi. Natijada, odam bannerlar odatda joylashtirilgan sahifadagi bloklarni o'tkazib yuboradi yoki agar ular o'zlarining dizaynlarida "intruziv" reklamaga mos keladigan bo'lsa.
Ushbu ta'sirning sababi oddiy-internetning reklama bilan haddan tashqari yuklanishi. Reklama bloklari ko'pincha veb-sahifalarning ma'lum bir qismida joylashgan va bir xil tarzda bezatilgan.
Banner ko'rligini engish uchun eng yaxshi variant-bu sahifaning o'rtasiga reklama joylashtirish. Bundan tashqari, dizaynni hisobga olish, jozibali va yorqin dizaynlardan qochish, ularni kontekstli media platformasining muhim tarkibiy qismlarining asosiy bloklari sifatida maskalash muhimdir.