15 Yanvar 2025

Omnikanallik

Biznesning turli sohalarida kompaniyalar mijozlar auditoriyasi bilan o'zaro aloqada bo'lish uchun omnikanallik deb ataladigan bir nechta aloqa kanallaridan foydalanadilar. Bu mijozlar tajribasini yaxshilashga imkon beradi, chunki mijoz bilan turli platformalar orqali muloqot qilish o'zaro ta'sir tarixini saqlashga imkon beradi. Omnikanallik vositalari marketing, chakana savdo va boshqa sohalarda bir xil darajada samarali. Bizning maqolamizdan omnikanallik qanday ishlashini, ko'p kanalli va o'zaro kanallardan qanday farqlar borligini va xizmat ko'rsatish va sotishda printsipdan qanday samarali foydalanishni bilib olasiz.

Omnikanallik tushunchasi

Ko'pincha kompaniyalar bir xil mijoz kompaniyaning veb-sayti bilan o'zaro aloqada bo'lib, keyin dasturdan foydalanadi, oflayn do'konda sotib oladi va tizim uni turli odamlar sifatida qabul qiladi degan muammoga duch kelishadi. Xizmat darajasidagi omnikanallik mijozlar bilan o'zaro munosabatlarning barcha kanallarini bir butunga birlashtirishga imkon beradi, shunda o'zaro ta'sir va xaridlarning yagona tarixi saqlanib qoladi.

Oddiy so'zlar bilan aytganda, savdo va marketingdagi omnikanallik o'zaro ta'sir statistikasini yo'qotmasdan mijozlar bilan o'zaro munosabatlarning bir nechta kanallaridan foydalanishga imkon beradi.

Kanal sifatida harakat qilish mumkin:

  • Kompaniya veb-sayti;
  • Mobil ilova;
  • Oflayn do'konlar;
  • Ijtimoiy tarmoqlar orqali xabarlar;
  • Ovozli qo'ng'iroqlar;
  • Messenjerlarda aloqa;
  • Elektron pochta orqali o'zaro aloqa.

Agar kompaniya mijozlar bilan o'zaro aloqada bo'lsa, ro'yxatdagi bir nechta kanallardan yoki ularning barchasidan foydalansa, lekin ular bir – biri bilan bog'liq bo'lmasa, unda marketingda bu ko'p kanalli degan ma'noni anglatadi va omnikanallik bilan farq shundaki, bir nechta kanallardan foydalanganda potentsial mijoz bilan aloqa yo'qolmaydi va u qabul qilinmaydi.turli xil xaridorlar sifatida.

Faoliyat printsipiga ko'ra, omnikanallik kompaniya o'z mijozi – yangi aloqa texnologiyalaridan foydalanadigan zamonaviy odam tomonida bo'ladigan vaziyat sifatida baholanadi.

Omnikanallik tushunchasi

Ko'pchilik vaziyatga tushib qolishdi-ular veb-saytga buyurtma berishga qaror qilishdi, ammo shoshilinch ishlar paydo bo'ldi va ro'yxatdan o'tishni yakunlay olmadilar. Keyinchalik telefondan saytga yoki dasturga kirib, dizaynni qayta boshlash kerak, ko'pincha katalogda kerakli mahsulotni qidirish bilan.

Agar kompaniya mijozlar bilan o'zaro aloqada omnikanallikni rivojlantirishni tanlagan bo'lsa, unda veb-saytdagi Savatga mahsulot qo'shgandan so'ng, dasturda siz dizaynni davom ettirishingiz mumkin. Agar saytda chegirma uchun promo-kod ishlatilgan bo'lsa ham, u ilovada yoki boshqa qurilmadagi sayt orqali ko'rsatiladi, u erda ular o'zlarining profillari ostida avtorizatsiya qilinadi. Bu shuni anglatadiki, foydalanuvchi foydalanishi uchun qaysi aloqa kanali qulay bo'lishidan qat'i nazar, barcha foydalanuvchi ma'lumotlari sinxronlashtiriladi.

Omnikanallikning afzalliklari

Mijozlar auditoriyasi va biznes omnikanallikdan foyda oladi. Kompaniya uchun bu sodiqlik darajasining oshishi va sotishning o'sishi, iste'molchilar uchun esa kompaniya bilan qulay hamkorlik quriladi. Statistikaga ko'ra, ko'p kanalli ma'lumotlarni sinxronlashtirishda mijozning ushlab turishi mijozlar auditoriyasini ushlab qolish foizini sakson foizdan ko'proqqa oshirishga imkon beradi, ammo ushbu vositasiz bu ko'rsatkich o'ttiz foizdan sal ko'proq.

Mijoz nima oladi:

  • Takliflarni takrorlamasdan brenddan barcha muhim ma'lumotlar-foydalanuvchi kompaniya bilan o'zi uchun qulay kanal orqali o'zaro aloqada bo'lib, axborot byulletenlarida olingan tarkibning haddan tashqari yuklanishini istisno qiladi.
  • Ma'lum bir aloqa kanaliga ulanmasdan yuqori sifatli xizmat-hozirda tanlangan kanaldan qat'i nazar, foydalanuvchi barcha ma'lumotlarning sinxronizatsiyasi tufayli boshqa kanallar bilan taqqoslaganda xizmatdagi farqni sezmaydi.
  • Tizim barcha kanallar orqali o'zaro aloqalarni o'rnatadi va bu har bir mijoz bilan uning talablari va manfaatlariga javob beradigan shaxsiylashtirishni sozlash imkonini beradi.

Kompaniya nima oladi:

  • Minimal yo'qotish xavfi bilan mijozni ushlab turish-foydalanuvchi telefon raqamini o'zgartirsa ham, brend uchun u boshqa aloqa kanallari orqali mavjud bo'lib qoladi.
  • Mijozlar bazasining chuqur segmentatsiyasi-mijozlar to'g'risida olingan ma'lumotlar miqdori ishlatiladigan kanallar soniga bog'liq bo'lib, bu aloqa imkoniyatlarini kengaytirishga imkon beradi.
  • Aloqa avtomatizatsiyasi-o'zaro ta'sir tajribasiga asoslanib, siz bir nechta kanallardan foydalangan holda optimal va ko'zga tashlanmaydigan pochta xabarlarini sozlashingiz mumkin.
  • Kompaniya mijozlar auditoriyasi bilan aloqa kanallari o'rtasida resurslarni moslashuvchan ravishda qayta taqsimlash imkoniyatiga ega bo'ladi, bu esa reklama xarajatlarini kamaytiradi.

Omnikanallikni sozlash natijasi biznes samaradorligini oshirish bo'ladi. Mijozlar qulay va ko'zga tashlanmaydigan o'zaro ta'sirlardan mamnun va kompaniya savdo va daromadlarni ko'paytirish orqali auditoriyani maksimal darajada ushlab turadi.

Omnikanallikni sozlash

Tomoshabinlar bilan aloqa qilishda omnikanal yondashuvning afzalliklarini bilib, ko'plab kompaniyalar ishlatilgan, ammo tarqoq kanallarni qanday birlashtirish haqida o'ylashadi. Buning uchun siz ma'lum bir sxema bo'yicha harakat qilishingiz kerak.

Omnikanallikni sozlash

1 – qadam-strategiyani ishlab chiqish.

Avval siz foydalanadigan o'zaro ta'sir kanallari orqali ma'lumotlarni tahlil qilishingiz kerak.

  • Mijozlar harakatlarni amalga oshirish uchun qanday kanallardan foydalanadilar-ma'lumot so'rash, buyurtma berish;
  • Kompaniya qaysi kanallar orqali mijoz ma'lumotlarini oladi va undan keyin qanday foydalaniladi.

Vazifa olingan javoblar asosida strategiyani shakllantirishdir: ma'lumot olish uchun zarur kanallar va undan foydalanish usullari.

2-qadam-yo'l xaritasini ishlab chiqish.

Vazifa mijozlar auditoriyasining brend bilan qanday munosabatda bo'lishini tahlil qilishdir. Bu erda onlayn kanallardan foydalanganda ham, oflayn rejimda ham eng samarali foydalanuvchi yo'li qanday qurilishi haqida ijobiy stsenariylarning rivojlanishini hisobga olish muhimdir.

Omnikanallikni joriy etish bo'yicha yo'l xaritasini tuzishda barcha kanallardan foydalanish talablarini shakllantirish va agar kerak bo'lsa, o'zaro ta'sirning yangi elementlarini joriy etish kerak.

3 – qadam-platformani tanlash.

Optimal platforma biznes-jarayonlar va vazifalarning murakkabligiga bog'liq. Ikkala quti echimlari va tayyor SaaS echimlari mavjud.

Platforma-bu foydalanuvchilar to'g'risidagi ma'lumotlarni to'plashni avtomatlashtirish, o'zaro ta'sirning turli kanallari orqali ularning xatti-harakatlarini tahlil qilish uchun zarur bo'lgan dasturiy mahsulot. Bu har bir mijoz uchun o'zaro munosabatlarni shaxsiylashtirishga imkon beradi.

4 – qadam-xodimlarni o'qitish.

Noyoblikning rivojlanishi kanallar uchun javobgarlik xodimlar o'rtasida taqsimlanishini anglatadi. Kompaniya uchun nafaqat xodimlarni yangi platforma bilan ishlashga o'rgatish jarayoni, balki motivatsiya usullari, samaradorlik ko'rsatkichlarini aniqlash ham muhimdir. E'tibor bering, ushbu bosqichda qo'shimcha xodimlarni jalb qilish talab qilinishi mumkin va bunga tayyor bo'lish kerak.

5 – qadam-mijozlarni xabardor qilish.

Omnikanallikni joriy qilish orqali mijozlar auditoriyasiga yangi jalb qilish platformasining afzalliklari va imkoniyatlari to'g'risida ma'lumot berish muhimdir. Ushbu ma'lumot mijozlarga o'zaro ta'sir samaradorligiga qiziqish tufayli ko'p kanallilikdan yanada samarali foydalanishga imkon beradigan afzalliklar haqida aytib berishga imkon beradi.

Xulosalar

Bir nechta kanallar orqali mijozlar auditoriyasi bilan uzluksiz aloqa o'zaro ta'sir samaradorligini oshirishga imkon beradi. Kompaniya nafaqat foydalanuvchi ma'lumotlarining maksimal qatorini oladi, balki o'zaro ta'sir tarixi va foydalanuvchi yo'lining o'ziga xos xususiyatlariga asoslanib, undan yanada samarali foydalanish imkoniyatiga ega bo'ladi.

Turli xil kanallarni bitta platformaga birlashtirish mijozlarning brend bilan o'zaro aloqasi qulayligini oshiradi. Natijada kompaniya potentsial mijozlarni ushlab qolish foizining oshishi, auditoriya qamrovining oshishi va marketingda tejash bo'ladi.



Savollaringiz bormi? Bizga yozing!
Ismni kiriting (2 ta belgidan ortiq).
Iltimos, aloqa raqamingizni kiriting.
Elektron pochtangizni kiriting.
Matn kiriting.
Majburiy maydon.