11 Aprel 2025

Reklama geotargetingi

Maksimal samaradorlik uchun reklama tarqatish mijozlar auditoriyasi joylashgan joyda – shahar, tuman yoki ma'lum bir mahallada mavjud. Buning uchun kengaytirilgan geotargetingni sozlash kifoya. Maqsadli sozlash asosida geomarketingdan foydalanish bo'yicha misollar bilan batafsil gaplashamiz: u qanday ishlaydi, geotargeting qaysi holatda samarali va undan qanday foydalanish kerak.

Oddiy so'zlar bilan geotargeting

Marketing vositasi geotargeting barcha reklama platformalari tomonidan taklif etiladi – Google Ads, Yandex Direct, vk va Facebook-ning mashhur ijtimoiy tarmoqlarida geografik maqsad mavjud. Ammo bu xususiyat qanday ishlaydi?

Geotargeting yordamida siz potentsial mijozlar auditoriyasining haqiqiy joylashuvini hisobga olgan holda reklamalaringizni namoyish qilishingiz mumkin. Ushbu vosita nafaqat shaharlar bilan cheklanib qolmaydi, balki uni maksimal aniqlik bilan sozlashingiz mumkin – hatto ma'lum bir savdo markazi yoki parkga tashrif buyuruvchilar uchun ham.

E'tibor bering, aksariyat saytlarda reklama o'rnatilganda, bu asosiy parametrlardan biri bo'lgan geotargeting. Ijtimoiy va demografik belgilar kabi boshqa maqsadlarni hisobga olgan holda, potentsial auditoriyani qamrab olishda maksimal samaradorlikka erishiladi.

Shuni yodda tutingki, ushbu markerni sozlash imkoniyatlari ishlatilgan reklama platformasiga bog'liq bo'lishi mumkin. Bu nafaqat hozirda ma'lum bir joyda bo'lganlarga reklama ko'rsatish, balki, masalan, ko'pincha ma'lum bir joyda bo'lishi yoki ushbu ma'lumotni qidirishi mumkin.

Geotargetingning qanday turlari mavjud

Geografik maqsadli samaradorlik ko'p yillik ma'lumotlar tahlili asosida isbotlangan. Zamonaviy platformalar reklama beruvchining maqsadini hisobga olgan holda bunday vositadan foydalanishga imkon beradi.

  • Mahalliy reklama ma'lum bir mintaqadagi mijozlarga qaratilgan;
  • Giperlokal-500 metr aniqlik bilan joylashuvni sozlash;
  • Kengaytirilgan-ma'lum bir hududda tovarlar/xizmatlarni qidirayotgan yoki ularga tez-tez tashrif buyuradiganlar uchun.

Ma'lum bo'lishicha, kengaytirilgan geografik maqsad vazifaga muvofiq ishlaydi. Oddiy misol, ma'lum bir savdo markazidagi do'konning reklamasi-uni shunchaki do'kon haqida ma'lumot qidirayotganlar ko'rishlari mumkin yoki ko'pincha savdo markazida bo'ladi.

Google Ads-da geotargetingni sozlash

Albatta, maksimal samaradorlik uchun ushbu turdagi maqsadni boshqalar bilan birlashtirish muhimdir. Biror kishi ma'lum bir savdo markaziga tez-tez tashrif buyurishi mumkin, ammo ularning manfaatlari reklama beruvchining takliflariga mos kelishi muhimdir.

Geotargetingning afzalliklari nimada

Reklama manzilini ko'rish asosiy afzallikdir. Geografik maqsadning maqsadi mijozlar auditoriyasining ma'lum bir guruhiga yo'naltirish, ahamiyatsiz foydalanuvchilarni yo'q qilishdir.

Masalan, Agar sizda Toshkent tumanlaridan birida kafe bo'lsa, unda siz tez-tez tashrif buyuradiganlar uchun reklama qilishingiz kerak. Metropolning barcha aholisiga reklama tarqatish qimmat va unchalik samarali emas.

Quyidagi hollarda siz geotargetingsiz qilolmaysiz:

  • Kichik biznes marketingi;
  • Shaharning ma'lum bir hududida yangi do'kon;
  • Tarmoqning ma'lum shaharlarida / do'konlarida mahalliy reklama kampaniyalari;
  • Raqobatchilardan maqsadli auditoriyani to'plash.

Har qanday reklama faoliyatining moliyaviy tarkibiy qismi haqida unutmang. Bir nechta hududlarda reklama qilish orqali siz joylashtirish joyini optimallashtirishdan ko'ra ko'proq pul to'laysiz. Bundan tashqari, sizda konversiya darajasini baholash uchun qo'shimcha vosita mavjud.

Bular men uchun kamroq, asosiy qoida haqida unutmaslik kerak-nafaqat Geo, balki boshqa maqsadlardan ham foydalanish. Faqat shu tarzda siz reklamani kerakli maqsadli auditoriyaga va hatto uning alohida guruhlariga aniq tarqatishingiz mumkin.

Maqsadning ishlash printsipi

Geotargetlash uchun foydalanuvchi ma'lumotlari ishlatiladi. Ular uning qurilmasidagi ma'lumotlar bilan aniqlanadi. Bu nafaqat IP-manzil va tashrif buyurilgan joylar haqidagi ma'lumotlar, balki ishlatilgan brauzer tarixidan olingan ma'lumotlar.

  • Cookie fayllari qidiruv so'rovlari va harakatlar tarixini ko'rsatadi.
  • Ko'chirish IP va uyali minoralar orqali kuzatiladi.

Mahsulotlarning ekotizimini ham hisobga olish kerak. Shunday qilib, foydalanuvchi bir nechta qurilmalardan – smartfon va noutbukdan foydalanishi mumkin va ularda umumiy hisob mavjud. Shunday qilib, foydalanuvchi noutbukdan ma'lumot qidirishi mumkin, ammo qurilmaning o'zi faqat ma'lum bir hududda joylashgan. Ammo smartfon ma'lumotlari odam tez-tez uchraydigan boshqa joylarga o'tishni ko'rsatadi.

Geotargetni sozlash

Deyarli har qanday reklama platformasi ushbu vositadan foydalanishga imkon beradi. Shuning uchun siz foydalanadigan narsani o'zgartirishingiz shart emas, lekin reklama reklamasini joylashuv bo'yicha to'g'ri sozlash muhimdir. Google va Yandex – dan eng mashhur xizmatlarning misolini ko'rib chiqing.

Google Ads platformasida kengaytirilgan geotarget avtomatik rejimda ishlaydi-reklama ma'lum bir shahar/tumanda ma'lum bir xizmat/tovarga qiziqqan yoki ko'pincha unda bo'lganlarga namoyish etiladi.

"Joylashuvlar" yorlig'ini tanlash orqali aniqroq sozlamalardan foydalanish mumkin. Tarmoq kompaniyalari uchun ideal bo'lgan bir nechta joylarni tanlash mumkin. Biroq, tarqalish radiusini unutmang-u sukut bo'yicha 20 milga o'rnatiladi.

Yandex Direct-da geotargetingni sozlash

Yandex Direct platformasida asosiy sozlash so'nggi uch oy ichida ushbu joyga tashrif buyurgan foydalanuvchilardir. Uni aniqroq o'rnatish orqali reklama kampaniyasini yaratish bosqichida o'chirib qo'yish mumkin.

  • Shahar, tuman, mintaqa, mamlakat;
  • Radiusi 500 metrdan;
  • Maqsadli auditoriyani tanlash.

Yandex-da sozlashning o'ziga xos xususiyati shundaki, siz nafaqat radiusdan foydalanishingiz, balki chegaralarni iloji boricha aniqroq belgilashingiz mumkin.

Tanlangan platformadan qat'i nazar, boshqa maqsadlardan foydalanish muhimdir. Faqatgina geografik maqsad, agar yosh, ijtimoiy va boshqa omillar ta'sir qilmasa, ommaviy segmentdagi tovarlar va xizmatlar uchun samarali bo'ladi.

Maksimal samaradorlikka qanday erishish mumkin?

Geografik maqsad, uni o'rnatishda bir qator muhim qoidalarni hisobga olgan holda va sizning kompaniyangizga bevosita bog'liq bo'lmagan tashqi omillarni hisobga olgan holda maksimal natijalarga olib keladi.

  • Mahalliy tadbirlarni kuzatib boring – ko'rgazmalar, forumlar, va sizning maqsadli auditoriyangiz yig'iladigan boshqalar;
  • Mahalliy biznes uchun raqobatchilar muassasalari;
  • Byudjetni mintaqalar bo'yicha taqsimlash-bosish narxi har xil bo'lishi mumkin va ular bo'yicha konversiyani hisobga olish muhimdir.

Reklama maqsadlaridan foydalanganda, o'rnatilgan Sozlamalar bilan haddan oshib ketmaslik kerak – kampaniya byudjetini optimallashtirish uchun samaradorlikni tahlil qiling. Ehtimol, past konversiya juda qattiq axborot byulletenlarini so'rash parametrlari bilan bog'liq bo'lishi mumkin.



Savollaringiz bormi? Bizga yozing!
Ismni kiriting (2 ta belgidan ortiq).
Iltimos, aloqa raqamingizni kiriting.
Elektron pochtangizni kiriting.
Matn kiriting.
Majburiy maydon.