04 Aprel 2025

Tashlab ketilgan savat

Onlayn do'konlar uchun keng tarqalgan amaliyot shundaki, xaridorlar Savatga mahsulot qo'shadilar, ammo buyurtmalarni to'ldirmaydilar. Statistikaga ko'ra, xaridorlarning qariyb etmish foizi shunday qilishadi va hatto tashlab ketilgan savatlar uchun marketingda alohida metrik mavjud. Agar siz bunday mijozlar bilan to'g'ri ishlasangiz, ularni qaytarib olishingiz va shu bilan konversiyani oshirishingiz mumkin. Biz mijozlar tomonidan bunday xatti – harakatlarning sabablarini-tashlangan savatni va ular bilan qanday qilib to'g'ri ishlashni tushunamiz.

Nega xaridorlar buyurtmalarni to'ldirmaydilar?

Tashlab ketilgan savatlar bilan nima qilishni tushunish uchun ushbu muammoning mohiyatini tushunish kerak – qaysi omillar foydalanuvchilarning Savatga mahsulot qo'shib buyurtma bermasligiga olib keladi.

Buning bir nechta sabablari bor va muammoning o'zi ko'pincha mijozning mahsulotni sotib olishga tayyorligi bilan emas, balki do'konda buyurtma berish shartlari bilan bog'liq. Keling, sabablarini tahlil qilaylik.

Sayt ishi. Veb-sayt ishida muammolar paydo bo'lishi mumkin-sahifalarni uzoq vaqt yuklash, texnik nosozliklar. Do'konning dizayni mijozning xatti – harakatlariga ham ta'sir qilishi mumkin-interfeys noqulay bo'lishi mumkin yoki har xil turdagi qurilmalarga moslasha olmaydi. Ko'pincha, buyurtmani tugatishni rad etishning sababi intruziv reklama hisoblanadi-agar saytda bannerlar doimiy ravishda paydo bo'lsa, unda bu sotib olishdan bosh tortishgacha tirnash xususiyati keltirib chiqarishi mumkin.

Kechiktirilgan xarid. Umumiy sabab shundaki, mijoz darhol buyurtma bermoqchi emas, lekin kelajakda ro'yxatdan o'tish uchun savat hosil qiladi. Shu bilan birga, mijoz mahsulotni, uning xususiyatlarini batafsil ko'rib chiqishi, shuningdek boshqa kompaniyalarning takliflari bilan taqqoslash uchun vaqt kerakligini yodda tutish kerak. Shuning uchun, mahsulot boshqa sotuvchidan sotib olinmasligiga amin bo'lmang.

Mijoz kassada chalg'itdi. Ehtimol, tashlab ketilgan savatning sababi chalg'ituvchi omillar bo'lishi mumkin – masalan, odamga qo'ng'iroq qilishdi, shoshilinch ishlar paydo bo'ldi yoki sizning do'koningiz veb-saytida pop-up reklama xabarnomasi e'tiborni chalg'itishi mumkin.

To'lov, etkazib berish, qaytarish. Xaridni kechiktirish to'g'risida qaror, agar mijoz buni tushunishi qiyin bo'lsa yoki biror narsadan qoniqmasa, siz taklif qilayotgan etkazib berish usullari, to'lovlar, qaytarish shartlari bilan qabul qilinishi mumkin.

Ishonch etishmasligi. Ko'pgina omillar mijozlar auditoriyasining onlayn-do'konga ishonchsizligini keltirib chiqarishi mumkin-eski dizayn, sharhlarning etishmasligi, tushunarsiz to'lov usullari, yangi va tegishli tarkibning etishmasligi.

E'tibor bering, xaridorlarning alohida toifasi ular uchun qiziqarli mahsulotlar narxining pasayishini kutmoqda. Bunday odamlar savdo davrlarini, maxsus takliflarni ishga tushirishni aniq bilishadi, shuningdek narxlar dinamikasida mavsumiy omillarni kuzatadilar.

Xaridorni qanday ushlab turish kerak?

Barcha kompaniyalarning statistikasi shuni ko'rsatadiki, muammoning to'liq echimi yo'q, xaridorlar Savatga qo'shish bosqichida buyurtmalar to'ldirilmagan, mavjud va har doim ham shunday bo'ladi. Bu kompaniyaning darajasiga, bozordagi mavqeiga va boshqalarga bog'liq emas. Biroq, natijaga erishish mumkin – tashlangan savatlarning foizini kamaytirish uchun ishni bajarish.

Xaridorni qanday ushlab turish kerak?

Veb-saytni optimallashtirish.

Har qanday kompaniyaning vazifasi saytning yuqori tezligini va mijozlar auditoriyasi uchun qulay foydalanishni ta'minlashdir. Buning uchun sizga kerak:

  • Xatolarni muntazam tekshirish va ularni tuzatish;
  • Smartfon va planshetlarda foydalanish uchun saytni moslashtirish;
  • Ro'yxatdan o'tish jarayonini soddalashtiring-telefon raqami, Google orqali kiring va kerakli ma'lumotlar orasida ism, telefon va elektron pochtani qoldiring;
  • Savatdan foydalanish qulayligi bilan ishlang-ortiqcha maydonlarni olib tashlang, ro'yxatdan o'tishni soddalashtiring.

Sotib olish va qaytarish shartlari.

Kompaniyaning vazifasi nafaqat foydalanuvchiga to'lov va etkazib berish imkoniyatlarining maksimal sonini taqdim etish, balki tovarlarni Savatga qo'shmasdan oldin ham ular haqida gaplashishdir.

To'lov imkoniyatlari bo'yicha raqobatchilarning misollarini ko'rib chiqing-sizda kamroq imkoniyatlar bo'lmasligi kerak. Mijozlar tanlovga ega bo'lishi kerak – darhol yoki olgandan keyin to'lash va agar kerak bo'lsa, bo'lib-bo'lib to'lash.

Qaytish siyosatini ko'rib chiqing va raqobatchilar bilan taqqoslang. Ideal holda, u bepul bo'lishi kerak va mijozlar uchun bu holda mablag'lar eng qisqa vaqt ichida kelishini bilish muhimdir.

Onlayn qo'llab-quvvatlash.

Agar mijoz veb-sayt orqali buyurtma berishda savollarga ega bo'lsa, u holda ularga onlayn formatda yoki qo'ng'iroq orqali bepul javob olish imkoniyatiga ega bo'lishi kerak. Do'konning veb-saytiga onlayn chat o'rnatganingizga ishonch hosil qiling – u har qanday bir marta bosish sahifasidan, hatto axlat qutisidan ham mavjud bo'lishi kerak.

Mijozlarning ishonch darajasi.

Mijozlar auditoriyasining ishonchini oshirish uchun veb-saytingizda joylashtirilishi kerak:

  • To'liq aloqa ma'lumotlari;
  • Sertifikatlar va tafsilotlar.

Mijozlarni nafaqat matn formatida, balki fotosuratlar bilan ham allaqachon bajarilgan buyurtmalar bo'yicha fikr-mulohazalarini qoldirishga undash muhimdir. Siz mijozga xariddan keyingi kun sharh qoldirish taklifini yuborishingiz mumkin va fotosurat va batafsil tavsif bilan qoldirilgan sharhlar uchun siz mijozga bonus taklif qilishingiz mumkin. Amaliyot shuni ko'rsatadiki, agar saytda sharhlar bo'lsa, unda mijozlar kompaniyaga ko'proq ishonishadi, shuningdek buyurtmadan keyin sharhlarni o'zlari qoldiradilar.

Ketgan mijozni qanday qaytarish kerak

Hech bir onlayn-do'kon Savatga mahsulot qo'shgandan so'ng mijoz saytni tark etmasligi uchun xavfsiz emas. Bu odatiy amaliyot, ammo sizning vazifangiz mijozni qaytarib olishga harakat qilishdir.

Ketgan mijozni qanday qaytarish kerak

Tashlab ketilgan savatlarni qayta rejalashtirish eng samarali usullardan biridir. Buning uchun Cookie fayllari asosida reklamalarni tashlab yuborilgan axlat qutisiga o'rnatishingiz kerak – Google, Yandex va ijtimoiy tarmoqlarda mavjud. Mijoz boshqa saytlarga tashrif buyurganida, savatdagi mahsulotlarni ko'radi-siz buyurtmani bonuslar bilan to'ldirishga undashingiz mumkin (chegirma yoki sovg'a sifatida qo'shimcha xizmat).

Saytda bildirishnoma. Saytga qayta kirishda siz savatda qo'shilgan mahsulot pozitsiyalari mavjudligi to'g'risida ogohlantirishdan foydalanishingiz mumkin. Shuningdek, siz Push-pochta xabarlaridan foydalanishingiz mumkin, agar ular foydalanuvchi tomonidan sozlamalarda o'chirilmagan bo'lsa – ularni bir necha soatdan keyin ishlatish tavsiya etiladi va yuborish saytga tashrif buyurishni talab qilmaydi, chunki ular brauzer va smartfonlarda ishlaydi.

Pochta xabarlari. Elektron pochta orqali yoki tashlab qo'yilgan savat haqida SMS orqali foydalaning - agar foydalanuvchi tovarlarni qo'shganda tizimga kirgan bo'lsa, bunday eslatmalar mumkin. Maktubda siz nafaqat tugallanmagan buyurtmani eslatibgina qolmay, balki promo-kodlar, chegirmalar va maxsus takliflar yordamida sotib olishni rag'batlantirishingiz mumkin.

Xulosalar

Xaridni tugatmasdan Savatga narsalarni qo'shish barcha do'konlar uchun keng tarqalgan amaliyotdir onlayn. Bunday xulq-atvor omilini butunlay yo'q qilish mumkin emas, ammo foydalanuvchilarni eslatmalar bilan rag'batlantirish orqali tugallanmagan buyurtmalar sonini kamaytirish mumkin.

Tashlab ketilgan savat do'kon tomonidagi muammo bilan bog'liq bo'lishi mumkinligini hisobga olish kerak – agar mijoz sotuvchining ishonchliligiga shubha qilsa, to'lov va etkazib berish shartlari va boshqa omillar mos kelmasa, mijoz sotib olishni davom ettirishdan bosh tortishi mumkin. Tugallanmagan buyurtmalar foizini kamaytirish uchun foydalanuvchilarning bunday harakatlarini tahlil qilish muhimdir.



Savollaringiz bormi? Bizga yozing!
Ismni kiriting (2 ta belgidan ortiq).
Iltimos, aloqa raqamingizni kiriting.
Elektron pochtangizni kiriting.
Matn kiriting.
Majburiy maydon.